Veelgestelde vragen over de verlenging van de (brand)verzekering en LedenPlusPolis.
Ieder jaar verlengen wij uw (brand)verzekering. Zo heeft u altijd dekking. De meest gestelde vragen over de verlenging hebben wij voor u op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet tussen of wordt uw vraag niet voldoende beantwoord? Neem dan contact met ons op.
Brandverzekering? Ik ben toch ook verzekerd voor storm, diefstal etc.?
De brandverzekering is een verzekering waarop uw woonhuis en inboedel of uw gebouwen en inventaris verzekerd zijn.
Voor de meeste particuliere brandverzekeringen is een extra uitgebreide dekking standaard. Dit betekent naast een dekking voor schade door brand, ook dekking voor bijvoorbeeld storm, inbraak- en waterschade. Op uw polis vindt u de dekking van uw verzekering. Voor agrarische gebouwen geldt veelal alleen een brand- en stormdekking.
Voor particulieren is er een variant: de Royaalverzekering. Deze verzekering heeft een zeer uitgebreide dekking. Alle gebeurtenissen zijn gedekt, behalve wanneer zij specifiek zijn uitgesloten.
Kan ik de nota van de brandverzekering in termijnen betalen?
U kunt de premie in termijnen betalen. De jaarnota zal wel worden geïncasseerd, maar de teveel betaalde premie wordt natuurlijk zo spoedig mogelijk aan u terug betaald. U kunt een mail sturen naar info@owmachterhoek.nl of klik hier.
Wanneer wordt de premie geïncasseerd?
De premie incasseren wij in de eerste week van januari.
Mijn IBAN rekeningnummer is gewijzigd. Wat nu?
U kunt aan ons het juiste IBAN rekeningnummer doorgeven. U kunt hiervoor een mail sturen naar info@owmachterhoek.nl of klik hier.
Zijn de verzekerde bedragen of de premie van mijn (brand)verzekering gewijzigd?
De premie van een woonhuis- of gebouwenverzekering is gebaseerd op de herbouwwaarde, oftewel het geld dat u nodig heeft om uw woonhuis of gebouw in dezelfde staat opnieuw op te bouwen volgens de huidige bouweisen. In de bouw en veel andere sectoren is al een tijdje sprake van een tekort aan allerlei materialen. Gevolg is dat de prijzen van die materialen flink stijgen. Met het stijgen van de materiaalprijzen stijgt ook de herbouwwaarde van uw woning of gebouw.
Als een indexering op uw verzekerde bedragen van toepassing is, worden de verzekerde bedragen jaarlijks automatisch aangepast. En daarmee ook de premie. Hiermee voorkomen we dat u onderverzekerd raakt. Dit geldt ook voor de waarde van uw inboedel.
Mijn wijziging is niet verwerkt. Hoe kan dat?
Heeft u in november of december een wijziging gedaan van uw verzekering. Dan kan het zijn dat deze wijziging nog niet is verwerkt in de nota. U ontvangt zo spoedig mogelijk de gewijzigde polis. De ontvangen nota kunt u gewoon betalen, want bij de gewijzigde polis sturen wij u een aanvullende of creditnota.
Kan ik ergens de polisvoorwaarden zien?
De voorwaarden en reglementen staan op onze site. Om deze te lezen klik hier. U kunt de voorwaarden die bij uw polis horen ook inzien via “Mijn Onderlinge”. Wilt u liever een gedrukte versie van de verzekeringsvoorwaarden, stuur dan een mail naar info@owmachterhoek.nl.
Ik wil graag een nieuwe polis ontvangen. Kan dat?
U kunt de nieuwste polis inzien op “Mijn Onderlinge”. Wilt u liever een geprinte versie van uw polis, stuur dan een mail naar info@owmachterhoek.nl.
Hoe kan ik inloggen op Mijn Onderlinge?
Via Mijn Onderlinge kunt u uw eigen polissen inzien. Bent u uw persoonlijke inlogcode vergeten? Geen probleem, als uw e-mailadres bij ons bekend is, kunt u op de site zelf een nieuwe aanmaken. Lukt het inloggen dan nog steeds niet? Neem dan contact met ons op. We zullen samen met u kijken wat er mis gaat.
Kunnen mijn polissen worden opgenomen in het pakket: de LedenPlusPolis?
In de LedenPlusPolis kunnen polissen worden opgenomen van de brandverzekering van OWM Achterhoek en de polissen die wij voor u ondergebracht hebben bij de SOM. Met de LedenPlusPolis krijgt u een handig totaaloverzicht van uw polissen, maar ook ontvangt u korting op de premie. Deze korting kan oplopen tot wel 10% Wilt u de LedenPlusPolis afsluiten, of wilt u meer informatie ontvangen hierover? Neem dan contact met ons op.
Ben ik voldoende verzekerd?
De premie van een woonhuis- of gebouwenverzekering is gebaseerd op de herbouwwaarde, oftewel het geld dat u nodig heeft om uw woonhuis of gebouw in dezelfde staat opnieuw op te bouwen volgens de huidige bouweisen. In de bouw en veel andere sectoren is al een tijdje sprake van een tekort aan allerlei materialen. Gevolg is dat de prijzen van die materialen flink stijgen. Met het stijgen van de materiaalprijzen stijgt ook de herbouwwaarde van uw woning of gebouw.
Als een indexering op uw verzekerde bedragen van toepassing is, worden de verzekerde bedragen jaarlijks automatisch aangepast. En daarmee ook de premie. Hiermee voorkomen we dat u onderverzekerd raakt. Dit geldt ook voor de waarde van uw inboedel.
Als u twijfelt of u wel voldoende verzekerd bent, is het altijd verstandig om contact met ons op te nemen.
Hoe kan ik een wijziging doorgeven?
Of het gaat om een verhuizing, gezinsuitbreiding, autowijziging etc. U kunt uw wijziging hier doorgeven of via e-mail naar info@owmachterhoek.nl.
Ik heb de nota per post ontvangen, maar wil deze graag digitaal per email ontvangen. Kan dat?
Als u in de toekomst uw nota digitaal wilt ontvangen dan kunt u een email sturen naar info@owmachterhoek.nl waarin u dit aangeeft. Vermeld hierbij uw naam en adresgegevens en uw emailadres. U kunt ook gebruik maken van ons online wijzigingsformulier.